Informacje z rynku sprzedaży towarów i usług
Kategoria: Newsy
27 lip 2011Aż o jedną piątą zmniejszyła się sprzedaż w centrach handlowych. Polacy coraz częściej doceniają dyskonty. Jak pokazują badania, zaczęliśmy szukać okazji, co nie oznacza, że oszczędzamy.
Polak nie lubi oszczędzać ani rezygnować z określonego poziomu życia. W porównaniu do poprzedniego roku sprzedaż detaliczna wzrosła o ponad 13 proc., co pokazuje, że z jednej strony kupujemy więcej. Z drugiej strony jest to wynik inflacji oraz ogólnej sytuacji gospodarczej w Polsce, a także i w Europie. Polacy widząc co dzieje się z cenami niekoniecznie mają ochotę oszczędzać, choć są do tego zmuszeni. Dlatego przerzucają się na zakupy w dyskontach spożywczych, gdzie wybór produktów w różnych przedziałach cenowych i o różnej jakości jest dużo większy. Wszystkie te teorie znajdują odzwierciedlenie w praktyce.
Jeden z największych polskich dyskontów spożywczych – Biedronka sprzedała aż o 21 proc. więcej niż rok temu tylko w pierwszym kwartale 2011. Niestety wobec takiego obrotu spraw, cierpią nie tylko galerie handlowe, ale i osiedlowe sklepiki, gdzie ceny bywają znacznie wyższe niż we wszechobecnych dyskontach.
Z obniżką obrotów borykają się także biura turystyczne, mające siedziby właśnie centrach handlowych. Niestabilne sytuacje polityczne w krajach dotychczas chętnie odwiedzanych przez Polaków (Tunezja, Egipt, Grecja) powodują, że wolimy odpoczywać w Polsce.
inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.
Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.
Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.
Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.