Informacje z rynku sprzedaży towarów i usług
Kategoria: Strategia produktów
6 sie 2010Marka bez promocji nie istnieje. Nic nie znaczy na przepełnionym już rynku, dlatego też jej “żywotność” może być niezauważona. Jeśli chcesz grać pierwsze skrzypce w branży, musisz być konkurencyjny i wyróżniać się na tle innych przedsiębiorców. Obecnie są metody, dzięki którym osiągnięcie celu będzie łatwiejsze.
Kontakty personalne w początkach budowania silnej marki są niezykle ważne. Pierwsze wrażenie zazwyczaj przesądza o przywiązaniu do konkretnego usługodawcy. O ile merytoryczną stronę masz już opracowaną do perfekcji – zadbaj o elementy wizualne. Powinny być czytelne, estetyczne i zapadające w pamięć. Spraw, by lokal miał ujednoliconą dekorację, pracownicy byli uśmiechnięci. Nie zaszkodzi też, jeśli zlecisz wykonanie gustownych wizytówek i papieru firmowego – obecnie takie, wydawałoby się, szczegóły są skutecznym narzędziem reklamowym.
Pamiętaj, że nikt nie będzie chciał skorzystać z Twoich usług, jeśli nic nie będzie o Tobie wiedział. Na początku musisz rzucać się w oczy, reklama musi więc być zauważalna. Jak to osiągnąć? Rozwieś plakaty wysyłające jasny przekaz, zaprojektuj ulotki z treścią informacyjną. Konsumentów skuszą też ładne opakowania z logo firmy i gadżety.
Kiedy Twoja firma zaistnieje w szerszej świadomości, masz duże szanse na rozwój reklamy „z ust do ust” i stworzenie sieci znajomości. Jej zaletą jest to, że Ciebie nic nie kosztuje. A informacje i tak rozchodzą się pocztą pantoflową.
Wielu przedsiębiorców za normalne uważa też zamieszczanie reklam w prasie lokalnej i rozgłośniach radiowych. Prasa daje jednak przekaz krótkotrwały, bo często po jprzeczytaniu ląduje w koszu na śmieci. Natomiast radio pozbawione jest elementu wizualnego, to minus, bo wielu konsumentom konkretna marka kojarzy się wyłącznie z charakterystycznym znakiem graficznym.
W obecnych czasach podstawą jest również własna strona internetowa, nie wszyscy jednak od razu na nią trafią. Stąd warto założyć sobie konto na portalach internetowych promujących firmy w internecie. Dzięki temu dotrzesz do szerokiego grona odbiorców poszukujących własnie takiej firmy jak Twoja.
Coraz częściej spotkać się można także z ciekawą formą promocji, jaką są gry interaktywne, w których realizacji pomaga firma – w ten sposób promuje także samą siebie.
Tak naprawdę gra ta daje ogromne możliwości i dla każdego jest w stanie przygotować indywidualną ofertę uzależnioną od jego potrzeb. Jedną z nich jest zorganizowanie serii gier pod patronatem klienta. W takiej sytuacji możemy: nagłośnić imprezę medialnie akcentując markę będącą jej patronem, ułożyć grę w taki sposób, aby marka klienta była jej ważnym elementem, dedykować grę konkretnemu odbiorcy – potencjalnego klienta, dotrzeć do niego z informacją o grze, zamieścić informacje o promowanej marce na naszej stronie internetowej oraz naszych ulotkach i plakatach, ubrać uczestników zabawy w koszulki i czapeczki z logo , zapewnić promocję w dowolny sposób według życzenia i pomysłu klienta.
inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.
Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.
Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.
Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.
1 odpowiedź do wpisu Sposoby na promocję marki
Arczi
17 sierpnia 2010 o godz. 13:49
Teraz jest szał na marketing w mediach społecznych. Trzeba stworzyć tzw. buzz, czyli zamieszanie wokół swojej marki, tak aby ludzie o niej rozmawiali. Czasami zastanawiam się na ile to jest skuteczne. Gadają, ale czy przekłada się to na wyniki sprzedaży?