Skuteczna reaktywacja marki po latach

Kategoria: Firma z głową

28 cze 2013

Skuteczna reaktywacja marki po latach

W sytuacji zniknięcia marki z rynku, wydaje się, że jej powrót na sklepowe półki nie jest możliwy. Duża konkurencja oraz brak świadomości wśród nowych odbiorców może oznaczać niepowodzenie. Jednak nie zawsze tak się dzieje. Kilka marek z sukcesem powróciło i zyskało jeszcze większą rzeszę odbiorców.

Właściwie przeprowadzona kampania reklamowa umożliwia odbudowanie marki i zainteresowanie nią zarówno starych, jak i nowych klientów. Przykładów reaktywacji marki na polskim rynku nie brakuje. Systematycznie powracają produkty, które w obliczu nowych metod dystrybucji i promocji, liczą na ponowny sukces.

Tym ostatnim i najbardziej udanym jest oczywiście Frugo. Znany napój z końca lat dziewięćdziesiątych, zniknął tylko na kilka lat. Świadomość marki nadal pozostała, zwłaszcza że produkt określany jest mianem kultowego. Mimo wszystko dopasowanie się do ciągle zmieniającego się sektora spożywczego nie było łatwym zadaniem. Obecnie dominującymi napojami są tzw. energetyki, natomiast soki w szklanej butelce to przede wszystkim napoje Tymbark z charakterystycznym kapslem. Tylko atrakcyjnie zaprezentowany produkt miał szansę na rywalizację pośród ugruntowanych już marek.

Reklama Frugo dawniej opierała się na absurdalnym poczuciu humoru, walce międzypokoleniowej i negacji komercji – to znacząco ograniczało grono odbiorców. Target w postaci młodych ludzi w przedziale wiekowym od 15 do 25 lat w tym momencie mógł być niewystarczający. Reaktywowany napój miał być jednocześnie modny i przywoływać wspomnienia. Wówczas liczba potencjalnych odbiorców mocno się powiększa. Reklama pokazującą nowoczesny i jednocześnie naturalny napój wywołuje pozytywne konotacje. Do tego odmienne opakowanie i ciekawe smaki zachęcają do kupna.

Frugo pozostało przy dawnym schemacie, który przynosił korzyści. Nie likwiduje się bowiem sprawdzonych metod. Markę jedynie odświeżono i dostosowano do panujących obecnie trendów na zdrowe i niemodyfikowane produkty. Do tego silna inwestycja w reklamę w mediach internetowych oraz budowanie relacji z klientem poprzez portale społecznościowe mogą przynieść oczekiwany sukces. Słusznym sposobem na reaktywację dawnej marki jest pobudzenie odbiorców do aktywności. Ciekawa kampania reklamowa to połowa sukcesu przy przywracaniu wartości danej marce.

Jasne określenie korzyści płynących z zakupu danego towaru oraz prosty przekaz obrazkowy daje najlepsze rezultaty. Marka skierowana do młodzieży powinna być promowana przede wszystkim w internecie. Powinna też mieć element zagadki, by zachęcić odbiorcę do dalszego śledzenie danego produktu. W przypadku klientów dojrzałych lepsze będzie zaproponowanie atrakcyjnej ceny i łatwości zakupu, jak np. kosmetyków Celia, popularnych w okresie PRL-u. Nie ma jednak pewnego rozwiązania na reaktywację upadłej marki. Nie każdy produkt „odnajdzie się” w nowych realiach, które bardzo dynamicznie ulegają przekształceniom.

Formularz komentowania

O tym blogu

inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.

Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.

Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.

Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.