Informacje z rynku sprzedaży towarów i usług
Kategoria: Newsy
12 gru 2013Co trzy lata wybierane są najsilniejsze marki w kraju. Ranking tworzony jest pod hasłem Brand Asset Valuator. W 2013 roku autorami zestawienia są BAV Consulting i Millward Brown. Celem rankingu jest sprawdzenie kondycji polskich firm pod względem kontaktu z odbiorcą oraz aktualnych tendencji na polskim rynku.
Warto dodać, że zestawienie powstało na bazie badań oraz opinii specjalistów z miesięcznika „Press” i PRESS-SERVICE Monitoring Mediów. Tegoroczny spis uwzględniał aż 1500 marek. W jednym miejscu znaleźli się przedstawiciele bardzo różnych kategorii. Najsilniejsza jednak okazała się marka Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. BAV Consulting i Millward Brown oceniali wiele aspektów, ale przede wszystkim pod uwagę brano wyróżnialność marki oraz dopasowanie jej do polskich realiów.
Ranking uwzględniał również kilka kategorii i w każdej wyłoniono jednego zwycięzcę. Najsilniej wyróżniającą się marką okrzyknięto Rafaello. Następne lokaty przypadły WOŚP i National Geographic. Co ciekawe, do dziesiątki trafiła także Mirinda, Jerzy Janowicz oraz Przystanek Woodstock. Istotnym wyróżnieniem jest wygrana w kategorii najsilniejszego szacunku wobec marki. Konsumenci najbardziej docenili markę Wedel, na podium po raz kolejny znalazła się WOŚP oraz Adam Małysz, który od lat pojawia się w zestawieniu, mimo zakończenia kariery.
Poziom zrozumienia marki oraz zażyłości z odbiorcą określa kategoria wiedza. W tym przypadku bezkonkurencyjna okazała się marka Polska jako kraj. Kolejne pozycji zajęli TVP 1 oraz TVN. Czołowe miejsce zdobyły również Biedronka i Coca-Cola. Te marki nagrodzone też w kategorii adekwatność, gdzie oceniano dopasowanie do rynku oraz możliwość zadowolenie polskiego klienta. Wygrała marka Polski Złoty (PLN). W zestawieniu znalazła się też marka Polska, Biedronka i TVN.
Wszystkie poboczne kategorie dały obrazy najsilniejszych marek w kraju. W ogólnym rankingu, w którym rywalizowało 50 marek, najsilniejsza w Polsce okazała się WOŚP. Wysoko ocenione też Rafaello i Ptasie Mleczko. Stawkę zamknął Microsoft i Lidl. W ostatnim rankingu rywalizowały o ponad 200 marek mniej. Tegoroczne badanie wzbogacono o markę wydarzeń kulturalnych, co spowodowało pojawienie się Przystanku Woodstock. Ranking 2010 wygrała marka Lipton, która obecnie uplasowała się dopiero na 35. pozycji. Trzy lata temu drugie miejsce zajął tegoroczny zwycięzca – Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy. To potwierdza silną więź konsumentów z akcjami społecznymi.
inwestujwdobramarke.pl to serwis dla ludzi, którzy chcą być na bieżąco z rynkiem sprzedaży towarów i usług.
Serwis prezentuje informacje o tym, jakie produkty i usługi dominują na rynku, jakie są aktualne trendy i w co warto inwestować na poziomie lokalnym, krajowym i światowym. Zwraca też uwagę na nowe produkty aspirujące do osiągnięcia wysokiej pozycji na rynku.
Obecnie zaistnienie w świadomości potencjalnych klientów wymaga ogromnej konkurencyjności. Pokazujemy, jak duże i małe firmy, znajdują na to sposób. Prezentujemy okresowe rankingi firm mogących pochwalić się największymi zyskami i tych najbardziej popularnych wśród konsumentów. Pokazujemy mechanizmy, jakie żądzą zachowaniami konsumentów oraz strategie, jakie obrały sobie najbardziej znane marki na świecie.
Serwis zawiera też wskazówki dla przedsiębiorców, którzy są na etapie wcielania własnych pomysłów w życie. inwestujwdobramarke.pl pomoże w sprawnym zarządzaniu każdą marką.